Klantenservice

Wij zijn gespecialiseerd in complexe zorg en stellen de mens achter de cliënt centraal. Wat je vraag ook is, we helpen bij problemen en zoeken naar een oplossing: net zo lang tot we deze gevonden hebben.

Contact

Heb je een vraag of opmerking? Laat het ons weten via dit contactformulier.

Wil je een bestelling plaatsen? Vraag dan een account aan voor ons bestelportaal mijnHoogland en bestel wanneer het jou uitkomt.

reCAPTCHA is required.
Contact met customer support medewerker van Hoogland Medical

Liever persoonlijk contact?

Dat kan. Van maandag – vrijdag zijn wij tijdens kantoortijden te bereiken via gratis telefoonnummer 0800 022 07 05.

Locatiegegevens

Locatie Oss (hoofdkantoor)

Bezoekadres
Galliërsweg 2, 5349 AT Oss

Postadres
Postbus 199, 5340 AD Oss

Telefoon
(0412) 45 38 23
0800 022 07 05 (gratis)

Fax
(0412) 45 42 45

Email
mail@hooglandmedical.nl

Open ma-vr van 08.30u – 17.00u

Locatie Emmen

Bezoekadres
Boermarkeweg 50M, 7824 AA Emmen

Telefoon
(0591) 64 79 37

Bezorging van je bestelling

Volgende werkdag thuisbezorgd

Bestellingen die je voor 17.00 uur bij ons plaatst, kunnen de volgende werkdag bij je thuisbezorgd worden. Hoogland Medical heeft een eigen vervoersdienst. Onze chauffeurs bezorgen de bestellingen van maandag – vrijdag. Bezorgtijden zijn na 18.00 uur in te zien.

Bekijk aflevermoment eigen bezorgdienst >

Bestellingen die niet door onze eigen chauffeurs worden bezorgd, worden door PostNL van maandag – zaterdag bezorgd.

Chauffeur eigen bezorgdienst van Hoogland Medical

Ophalen van je bestelling kan ook!

Je zult wel bij het bestellen van je hulpmiddelen aan moeten geven dat je de bestelling zelf komt ophalen. Bij bestellen via mijnHoogland krijg je deze keuze aangereikt tijdens het bestelproces.

Tijdens werkdagen kun je jouw bestelling tot 17.00 uur ophalen bij:
Hoogland Medical, Galliërsweg 2 in Oss.

Discretie

Soms wil je liever niet dat een ander weet wat je bestelt. Jouw hulpmiddelen hebben we daarom discreet verpakt in een neutrale doos. Aan de buitenkant is niet te zien wat erin zit. Daarnaast bezorgt onze eigen vervoersdienst jouw bestelling in neutrale busjes zonder verwijzing naar onze organisatie.

Retourneren van ongebruikte hulpmiddelen

Je hebt hulpmiddelen bij ons besteld, maar je hebt niet alles gebruikt? Je mag je restmateriaal altijd retour sturen naar ons, mits het onbeschadigd is. Verrekening van je restmateriaal bij jouw zorgverzekeraar is afhankelijk van de houdbaarheid en de staat van het restmateriaal.

Overig restmateriaal sturen we of naar de missie of we gebruiken het voor scholingen.

Voorraad op peil service

Bestel je met enige regelmaat jouw hulpmiddelen bij Hoogland Medical? En wil je je hoofd er niet over breken of je nog voldoende hulpmiddelen in huis hebt? Of komt het wel eens voor dat je niet in de gelegenheid bent om jouw bestelling te plaatsen? Dan biedt onze gratis Voorraad op peil service wellicht uitkomst.

Aanmelden als nieuwe cliënt

Overstappen naar Hoogland Medical? Je kunt je via ons aanmeldformulier zelf bij ons aanmelden. Wij nemen vervolgens contact met je op om jouw aanvraag samen door te nemen.

Niet tevreden over onze dienstverlening?

Wij helpen je graag. Ook als je niet tevreden bent en een klacht hebt. Of dat nu over onze dienstverlening is of over het product dat je gebruikt. Wij vinden het belangrijk dat je op beide kunt vertrouwen en horen daarom graag als er iets mis is (gegaan).

Dus heb je een klacht? Laat het ons weten via het klachtenformulier.

Meer informatie

Een aantal onderwerpen hebben we voor je nader toegelicht. Heb je nog steeds geen antwoord op je vraag? Bekijk dan ook eens de sectie antwoorden op veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Kijk dan eerst hieronder in het overzicht van veelgestelde vragen of jouw vraag daar tussen staat. Is dat niet zo, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Dat kan via het contactformulier op deze website, per mail via mail@hooglandmedical.nl of telefonisch via 0800 – 022 07 05.

Algemeen

dummy-item, niet weghalen

Dit is het antwoord op de vraag. Je kan hier indien nodig gerust een aantal regels tekst opnemen.

Wat is het adres van Hoogland Medical?

Hoogland Medical Oss (hoofdkantoor)

Bezoekadres:
Galliërsweg 2, 5349 AT Oss

Postadres:
Postbus 199, 5340 AD Oss

T: (0412) 45 38 23, kosteloos bellen: 0800 022 07 05
F: (0412) 45 42 45
E: mail@hooglandmedical.nl
(ma-vr 08.30 – 17.00 uur)

Hoogland Medical Emmen

Bezoekadres:
Boermarkeweg 50M, 7824 AA Emmen

T: (0591) 64 79 37

Kan Hoogland Medical zonder tussenkomst van een arts ook producten voorschrijven?

Nee. Hoogland Medical heeft deskundige en gespecialiseerde mensen in dienst met kennis van wat jouw ziektebeeld en behandeling inhoudt, maar wij hebben niet de bevoegdheid om behandelingen voor te schrijven. Je moet hiervoor bij jouw behandelend arts of specialist zijn.

Hoe gaat HM om met privacygevoelige gegevens?

Bij Hoogland Medical zijn we ons ervan bewust dat we veel persoonsgegevens van onze cliënten nodig hebben om hen te kunnen voorzien van de best mogelijke dienstverlening. Net zoals we er bewust van zijn dat onbevoegden deze gegevens op geen enkele manier mogen inzien of in handen mogen hebben.

Persoonsgegevens behandelen wij daarom in de gehele organisatie met respect en onze processen zijn daarop ingericht. Onze organisatie onderwerpt zich aan toetsingen door gecertificeerde organisaties op het gebied van informatiebeveiliging om een zo hoog mogelijke mate van beveiliging te bereiken.

lees privacy statement

Ik heb een klacht. Waar meld ik deze?

Wij helpen je graag. Ook als je niet tevreden bent en een klacht hebt. Een klacht kun je zowel telefonisch via T: 0800 022 07 05 als via het digitale klachtenformulier met ons delen. Wij zijn aangesloten bij de klachtencommissie FMED. Meer daarover lees je hier.

Bestellen en inloggen

dummy-item, niet weghalen

Dit is het antwoord op de vraag. Je kan hier indien nodig gerust een aantal regels tekst opnemen.

Hoe kan ik bestellen bij Hoogland Medical?

Hoogland Medical levert op basis van vergoede zorg. Dat betekent dat wij een machtiging/recept van jouw behandelend arts of specialist nodig hebben voordat wij hulpmiddelen uitleveren. Ben je als cliënt reeds bij ons geregistreerd en hebben wij de machtiging in ons bezit, dan kun je op verschillende manieren jouw hulpmiddelen bij ons bestellen.

Telefonisch, via gratis nummer 0800 022 07 05.
Via mail: bestellingen@hooglandmedical.nl.

Maar natuurlijk kun je ook via mijnHoogland jouw bestelling plaatsen. Je hebt daarvoor een account nodig.

Ben je cliënt van ons en wil je online gaan bestellen? Vraag je account dan hier aan of neem telefonisch contact met ons op. Je ontvangt vervolgens van ons een e-mail hoe je account te activeren.

Ik bestel voor het eerst. Wordt mijn bestelling direct geleverd?

Hoogland Medical levert op basis van vergoede zorg. Dat betekent dat wij een machtiging/recept van jouw behandelend arts of specialist nodig hebben voordat wij hulpmiddelen uitleveren. Ben je als cliënt reeds bij ons geregistreerd en hebben wij de machtiging in ons bezit, dan bezorgen wij jouw bestelling (indien voorradig) de volgende werkdag indien je voor 17.00 uur besteld hebt. Hoogland Medical heeft een eigen vervoersdienst. Onze chauffeurs bezorgen de bestellingen van maandag – vrijdag. Bestellingen die niet door onze eigen chauffeurs worden bezorgd, worden door PostNL van maandag – zaterdag bezorgd.

Hoe werkt online bestellen?

Je logt in met jouw inloggegevens in mijnHoogland en kunt vervolgens op snelle en gemakkelijke wijze een bestelling plaatsen. Je bestelt vanuit jouw ideaalbestelling. Hierin staan producten die jij het meest gebruikt in de hoeveelheid die is afgestemd op jouw bestelhistorie. Je bestelling aanpassen met een andere hoeveelheid of eerder besteld product gaat eenvoudig en heb je een vraag dan is deze snel gesteld. In slechts een paar klikken heb jij jouw bestelling ingevoerd waarna deze op het door jou opgegeven adres wordt bezorgd op een door jou aangegeven datum.

Kan ik, als ik online bestel, een niet eerder besteld product aan mijn bestelling toevoegen?

In mijnHoogland vind je alleen hulpmiddelen die je gebruikt of eerder gebruikt hebt. Wil je een niet eerder besteld hulpmiddel bestellen, neem dan contact op met onze afdeling customer support. Zij kunnen je verder helpen en informeren.

Ik ben op vakantie en heb te weinig hulpmiddelen meegenomen. Wat nu?

Hoogland Medical levert alleen in Nederland. Uitzondering hierop zijn cliënten die net over de grens wonen in België en Duitsland. Pakketten voor hen versturen wij per post: dit duurt gemiddeld 1 week. Ben je op vakantie en heb je te weinig hulpmiddelen meegenomen? Dan kun je proberen de hulpmiddelen bij de plaatselijke apotheek te verkrijgen. Lukt dit onverhoopt niet, dan kun je contact met ons opnemen en sturen wij de benodigde hulpmiddelen naar een adres in Nederland van familie of vrienden van jou. Zij kunnen het vervolgens naar jou versturen. Lukt ook dat niet, dan sturen wij de benodigde hulpmiddelen rechtstreeks naar jou. Echter, de kosten hiervan zijn voor je eigen rekening

Vergoedingen en betalen

dummy-item, niet weghalen

Dit is het antwoord op de vraag. Je kan hier indien nodig gerust een aantal regels tekst opnemen.

Worden mijn medische hulpmiddelen vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Medische hulpmiddelen krijg je veelal vanuit het basispakket van je zorgverzekeraar vergoed. In de Zorgverzekeringswet (Zvw) staat beschreven welke functiegerichte hulpmiddelen voor vergoeding uit het basispakket in aanmerking kunnen komen. Dit gaat wel ten koste van je eigen risico. Je betaalt dus zelf de kosten tot het volledige bedrag van je eigen risico is bereikt. Zorgkosten die je daarna maakt ten behoeve van je medische hulpmiddelen worden door je zorgverzekeraar vergoed. Meer hierover lees je op de pagina Vergoedingen.

Kan Hoogland Medical de rekening rechtstreeks bij mijn zorgverzekeraar declareren?

Heb je een geldige machtiging van jouw arts of specialist, dan kan Hoogland Medical de benodigde hulpmiddelen rechtstreeks bij jouw zorgverzekeraar declareren. Hoogland Medical heeft een overeenkomst met alle zorgverzekeraars met de volgende uitzondering:

Ben je bij Menzis verzekerd, dan kun je jouw stomahulpmiddelen niet bij Hoogland Medical bestellen. Absorberende hulpmiddelen (continentiezorg), afvoerende hulpmiddelen (katheterzorg), darmspoel-, wondzorg- en diabetesmaterialen kun je wel gewoon bij ons bestellen.

Heb je een Just polis van CZ, dan kun je jouw hulpmiddelen voor stoma, urologie en incontinentie niet bij Hoogland Medical bestellen. Darmspoel-, wondzorg- en diabetesmaterialen kun je wel gewoon bij ons bestellen. Meer over declareren lees je op de pagina Vergoedingen.

Kan ik de rekening ook zelf declareren bij mijn zorgverzekeraar?

Ja, dat kan. De rekening die je van ons ontvangt, kun je zelf indienen bij jouw zorgverzekeraar. Of deze vergoed wordt, hangt af van de machtiging, je verzekeringspakket en eventueel nog openstaande eigen risico.

Hoe verloopt de betaling van producten die niet vergoed worden door mijn zorgverzekeraar?

Producten die niet vergoed worden door jouw zorgverzekeraar, bestel je bij Hoogland Medical op eigen rekening. Je ontvangt van ons een factuur op het door jouw opgegeven adres.

Bezorgen en retourneren

dummy-item, niet weghalen

Dit is het antwoord op de vraag. Je kan hier indien nodig gerust een aantal regels tekst opnemen.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Ja. Je kunt bij jouw bestelling aangeven op welke dag je de bestelling wilt ontvangen. Bestel je via mijnHoogland, dan krijg je deze keuze aangereikt tijdens het bestelproces.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Indien jouw bestelling door onze eigen vervoersdienst wordt bezorgd:
We bieden jouw bestelling 2 keer aan. Bij 2 keer niet thuis, krijg je een kaartje in de bus met de vraag om contact met ons op te nemen ten behoeve van een 3e bezorgmoment.
Heb je bij ons aangegeven dat je bestelling in geval je niet thuis bent op een andere plaats gezet mag worden, dan zet de chauffeur jouw pakket daar neer.

Indien jouw bestelling door PostNL wordt bezorgd:
Jouw bestelling wordt 2 keer aangeboden. Ben je niet thuis, dan wordt jouw pakket bij een dichtstbijzijnde PostNL locatie aangeboden om door jou daar opgehaald te worden.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Bestellingen die je voor 17.00 uur bij ons plaatst, kunnen de volgende werkdag bij je thuisbezorgd worden. Hoogland Medical heeft een eigen vervoersdienst. Onze chauffeurs bezorgen de bestellingen van maandag – vrijdag. Bezorgtijden voor bestellingen die met de eigen vervoersdienst worden bezorgd kun je hier inzien. Let op: bezorgtijden zijn na 18.00 uur in te zien.

Bestellingen die niet door onze eigen chauffeurs worden bezorgd, worden door PostNL van maandag – zaterdag bezorgd. Na inloggen op mijnHoogland kun je de bijbehorende track & trace link vinden onder de pagina Zendingen.

Heb je geen account voor mijnHoogland? Neem dan telefonisch contact op met Customer Support om de bezorgtijd op te vragen via 0800 – 022 07 05.

Je bestelling is discreet verpakt: aan de buitenkant is niet te zien wat erin zit.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, je kunt je bestelling op een ander adres in Nederland laten bezorgen. Je kunt dat bij het bestellen van jouw hulpmiddelen doorgeven. Bestel je via mijnHoogland dan kun je zelf het bezorgadres wijzigen.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

Ja, dat kan. Je zult wel bij het bestellen van jouw hulpmiddelen aan moeten geven dat je de bestelling zelf komt ophalen. Bij bestellen via mijnHoogland krijg je deze keuze aangereikt tijdens het bestelproces.

Tijdens werkdagen kun je jouw bestelling tot 17.00 uur ophalen bij: Hoogland Medical, Galliërsweg 2 in Oss.

Levert Hoogland Medical ook in het buitenland?

Hoogland Medical levert alleen in Nederland. Uitzondering hierop zijn cliënten die net over de grens wonen in België en Duitsland. Pakketten voor hen versturen wij per post: dit duurt gemiddeld 1 week.

Ben je op vakantie en heb je te weinig hulpmiddelen meegenomen?
Dan kun je proberen de hulpmiddelen bij de plaatselijke apotheek te verkrijgen. Lukt dit onverhoopt niet, dan kun je contact met ons opnemen en sturen wij de benodigde hulpmiddelen naar een adres in Nederland van familie of vrienden van jou. Zij kunnen het vervolgens naar jou versturen. Lukt ook dat niet, dan sturen wij de benodigde hulpmiddelen rechtstreeks naar jou. Echter, de kosten hiervan zijn voor je eigen rekening.

Kan ik iets terugsturen naar Hoogland Medical?

Ja, je mag producten die je niet gebruikt altijd retour sturen naar ons, mits het onbeschadigd is. Verrekening bij je zorgverzekeraar is afhankelijk van de houdbaarheid en de staat van de producten. Meer over retourneren van je restmateriaal en voorwaarden daarvoor lees je op de pagina Retourneren restmateriaal.

Mijn gegevens

dummy-item, niet weghalen

Dit is het antwoord op de vraag. Je kan hier indien nodig gerust een aantal regels tekst opnemen.

Welke gegevens heeft Hoogland Medical van mij nodig?

Om je van de best mogelijke dienstverlening en hulpmiddelen te kunnen voorzien hebben we redelijk wat gegevens van je nodig. Gegevens die wij van je verwerken zijn gebaseerd op identificatie, gezondheid en orderverwerking. Dit staat vastgelegd in ons privacystatement.

Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?

Een wijziging in je gegevens kun je telefonisch doorgeven via 0800 – 022 07 05.

Machtiging / verantwoording / aanvraag voor verstrekking

dummy-item, niet weghalen

Dit is het antwoord op de vraag. Je kan hier indien nodig gerust een aantal regels tekst opnemen.

Wat is een machtiging/verantwoording/aanvraag tot verstrekking?

Een machtiging is een akkoord van jouw zorgverzekeraar dat het door jou gewenste product voor een bepaalde periode vergoed wordt. Jouw arts of specialist vraagt deze machtiging voor je aan middels een verantwoording ofwel aanvraag tot verstrekking. Deze aanvraag kan via post, fax of digitaal verzonden worden aan Hoogland Medical. Zodra ontvangen, nemen we deze aanvraag in behandeling en kan jouw bestelling worden verzonden.

Mijn machtiging is (bijna) verlopen. Wat moet ik nu doen?

Jouw arts of specialist bepaalt de verlenging van de machtiging middels een nieuwe verantwoording of aanvraag tot verstrekking.